söndag 30 maj 2010

Pasta med pastasås

Ibland är det väldigt skönt med snabb och lättlagad lunch.
Vad passar bättre än en pastasås som går att slänga ihop på bara ett par minuter?
Jag brukar göra den här pastasåsen med många olika smaker.
I dag var det Creme fraiche med smaka av parmesan och vitlök som stod som smaksättning.





ca 4 port.

2pkt Bacon
200g Champinjoner
4dl Cremé fraiche parmesan/vitlök
1dl majs
peppar
salt
paprikakrydda

1. Dela champinjoner i mindre bitar. Mina var så små så jag skar dom i 4 delar.
2. Strimla bacon.
3 Stek champinjonerna mjuka i smör eller margarin.
4. krydda med paprikakrydda och peppar och ha sedan i den strimlade baconen och stek tills den är lagom krispig.
5. ha i cremé fraichen och värm upp.

Servera med Pasta och sallad om man så önskar.


Kommentar: Den här pastasåsen blev riktigt god och var väldigt omtyckt av båda mina killar här hemma. Tyvärr kunde jag inte ta nån bild då min kamera var utlånad men jag lovar att ta en nästa gång, för det här kommer verkligen ätas igen.

1 kommentar:

  1. jättegod o enkel pastasås:) nu är vi nyfikna på fler recept. Kram kusin vitamin

    SvaraRadera