onsdag 7 juli 2010

Rulltårta

I dag var min svärmor här på besök, och jag hade tänkt bjuda på rabarberpaj, men hade ingen vaniljsås hemma. Så det får bli nästa gång.
Istället gjorde jag en rulltårta och den blev mycket omtyckt.

Testade ett nytt recept den här gången och den blev luftig och fin.

Det jag använde var;

3 ägg
1,5 dl strösocker
1.5 dl Vetemjöl
1/2 dl potatismjöl
1 tsk Bakpulver
Sylt eller mos som innehåll (jag tog hallonsylt)

1. Vispa ägg och socker pösigt.
2. Blanda de torra ingredienserna i en bunke och vänd sedan ner den i äggsmeten.
3. bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper.
4. grädda i 225 grader i ca 5-8 minuter.
5. ta ut plåten och vänd upp rulltårtan på ett bakplåtspapper med socker på.
6. låt svalna innan sylt/mos breds på och rullas ihop till en rulltårta.

Ja, jag vet ett tråkigt inlägg utan bilder, men i dag hade jag lite bråttom att fixa rulltårtan så bilder får vänta till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar